17 Mart 2015 Salı

Memeden Kesme Serüvenimiz


Bulut 22 ayını doldurana kadar aktif bi şekilde meme emdi. Canı sıkıldıkça, morali bozuldukça dahi meme istedi. Uykuya memeyle dalıyor ; geceleri 3-5 sefer uyanıp meme emiyordu. 24. Ayına kadar emzirmeye kararlıydım. Sonuçta bu onun hayatında bir sefer yaşayacağı bişeydi. 22.ay civarında sütüm azaldığından mı yoksa alt dişleri iyice uzadığından mı bilemiyorum, mememin etrafı çatlamaya, kurumaya hatta kanamaya başladı. Artık emzirmek bi çok sıkıntının yanında acı vermeye de başlamıştı. Bir göğsümü emzirip diğerini dinlendiriyordum ve emzirme sürelerini de kısaltmaya başlamıştım ( lansinoh meme ucu kremi de kullandım). Sonra ani ve keskin bir kararla gece emzirmelerini bırakmaya karar verdim. Böylece göğüs uçlarımda iyileşir diye düşündüm.


Gece 3-5 hatta bazen sayamayacağım kadar çok kalkıyor, emip uyuyordu. Emmek için uyandığında zaten bildiği bir şeyi kararlı bir şekilde dile getirdim ( memem acıyor annecim yara olmuş, sen büyüdüğün için artık gece emmemelisin. Hem emersen iyileşmez, hiç ememezsin. İyi olsun diye ilaç da sürdüm. vs) Tabi buna hemen ikna olmadı. Ağladı, uyumak istemedi, kalktık oturduk, oyun oynadık. Bebekken aldığımız graco salıncağımız kurtarıcım oldu. Onda sallayarak uyutmaya başladım ya da beşiğinde pış pış yaparak, saçını okşayarak (Salıncağın müziğinde uyumayı zaten çok seviyor). Sadece öğle ve akşam uykusundan önce emmeye başladı ve çoğunlukla memede uyumasına izin vermedim. Uyumadan ya salıncağına ya beşiğine koydum.  Zaman zaman istedi tabi ama emzirmedim, açıkladım, ilgisini başka bi şeye çektim.

2 yaş kutlamamızdan sonra emzirmeyi sonlandırmaya kararlıydım. Ama yalnız başaramazdım. Doğum günümüzü kutladıktan sonra annemlerle Bursa'ya döndük. Önce öğle uykuları öncesini kesip sonra geceye geçecektim. Ancak Bulut ananesi ve dedesi varken beni umursamayınca annem ben uyutayım dedi. 2 gün annanem uyutsun dedi bana gelmedi yani meme istemedi. Tamam zamanı gelmiş artık demek ki o da istemiyor dedim ama 3.gün akşam uykusundan önce anneme gitcem deyip meme isteyince vereyim bari düşüncesiyle odaya gittim ama bi kez şansımı deniyeyim deyip beşiğine yatırdım, emmeden uyudu. 4.gün uykulardan önce istedi ama vermedim "sen büyüdüğün için memeden gelen süt acı olmuş, ağzın acı olur annecim" dedim. Bana kızdı, beni istemedi, "ananeme/dedeme gitcem ben" dedi. Bu aşamada keşke mememe bir şey sürseydim tiksindirseydim diye düşündüm, beni istemediği, suçladığı için :(

Gün geçtikçe sormamaya başladı, çok nadiren bir deniyordu sanki "meme, ay! mama istiyom" şeklinde :) Şimdi artık hiç istemiyor, sormuyor. Ancak uyku işi biraz sıkıntılı gidiyor. Geceleri çok nadir uyanıyor ama uyku zamanlarında uyumak istemiyor, zor ikna ediyorum.

Bu süreçte benim işimi kolaylaştıran, memeyi azaltarak kesmem ve meme emerken uykuya dalmadan memeyi bıraktırmam oldu. Herkese bu süreçte kuvvet ve sabır diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...